Monday, April 1, 2013

Lendu dalam kenangan Part 1

so, on 31 March 2013 - I've ended my diploma session in Lendu (hopefully) after 3 years struggling for it.

tiga tahun yang ada 36 bulan kalau kira hari lebih kurang 1095 hari aku menanti tamatnya kesengsaraan jiwa dekat Lendu. dan............ sekarang,


boleh kata Lendu tempat aku membesar, tempat jatuh bangun dekat situ lah. tapi, benda paling berat nak tinggal, macam biasalah, sahabat tiga tahun susah senang sama-sama. dulu tak pandai nak jujur, dah jauh ni, meh meh cakap terus terang....

nak dibanding kawan sekolah yang kenal lima tahun, yang tiga tahun ni lagi banyak kot harung sama-sama. maklumlah, orang kata dalam menuju dewasa, dulu-dulu tengah cari identiti je lagi. sekarang ni, semua benda kena belajar buat sendiri, bukan senang. lagi-lagi bila berbatu jauhnya dari keluarga, sampai nak balik pun, kena budget cukup ke duit makan sebulan?

kalau dapat baca post dulu dulu, ada jugaklah aku meroyan kenapa aku ke jalan ini...... kejutan budaya di Lendu kononnya, tinggalkan dunia kira-kira masuk dunia bercakap depan orang ramai. siapa sangka? terima kasih banyak dekat Madam Wan yang dah bina keyakinan dalam diri masa awal-awal masuk dulu, macam mana entah aku boleh nyanyi lagu Barney depan satu kelas, acah-acah comel. Madam sendiri pun tak percaya dengan keyakinan aku masa tu. KAHKAHKAH. katanya aku nampak senyap. :P

dan, Alhamdulillah, Allah temukan aku dengan sahabat yang tak pernah lupa ingatkan aku saat aku alpa. yang kalau aku jatuh, tak semua sekurangnya sorang ada sebelah aku. mungkin kadang-kadang tersasar jugak aku dalam jiwa sendiri, mengharapkan aku dikurniakan privasi yang lebih dari seadanya.

sepanjang aku di Lendu lah, aku nampak besarnya hikmah yang Allah aturkan untuk aku. aku lebih menghargai saat bersama family, yang mana dulu, aku tak nampak pentingnya kat situ. serius. besarnya hikmah doa hari-hari bila mana aku rasa aku susah, Alhamdulillah, ada satu satu rezeki depan mata.

teringat satu malam, bila aku kononnya nak pergi koperasi dekat kolej, terperasan someone yang macam tengah cari member, macam mana aku acah-acah buat cari orang, sekali kena panggil. dipendekkan cerita bermulah karier, sebagai runner. KAHKAHKAH. jual roti impit malam malam, Alhamdulillah, buat rezeki lebih. serius, ini kenangan takkan lupa. sampai balik raya tu, dapatlah cover duit tiket. hihi. terima kasih Jinggo, Ayap... korang banyak membantu...


bersambung.....


No comments: